På väg...

På väg...

lördag 16 januari 2016

Mitt innehav just nu och nedgång på börsen

Min blogg hänger inte riktigt med i svängarna, och för att göra det lätt för mig presenterar jag här mina innehav i storleksordning:


Aktie                             Antal               Utveckling
Telia Sonera                  1100 st             -5,21%
Wal Mart                       60 st                    6,29%
Procter & Gamble        43 st                  2,54%
Sandvik                          259 st                -5,41%
Investor                          48 st                  35,43%
Swedbank                       73 st                  3,05%
Atlas Copco                    70 st                  -2,84%
Industrivärden              85 st                    0,98%

Detta alltså i dagsläget då OMXS30 gått ned 9,79% hittills i år, på alltså cirka två veckor. Undra hur långt börsen ska ned. Nästan tänkt att ta Avanzas superlån för att trycka in per pengar på börsen. Via superlånet kan jag få låna ca 38 000 kr. Jag har bara 1 000 kr i likvider  jag varit lite väl entusiastisk att handla aktier halvvägs in i denna nedgång. De 1 000 kronorna kommer faktiskt från pokerspel. Spelar poker också nu och tänkte kunna få in pengar där istället för genom superlånet ;)

Wish me luck! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar