På väg...

På väg...

torsdag 22 oktober 2015

Ökat i Wal-Mart och Fortum

För ungefär en vecka sedan kunde jag inte hålla mig utan köpte ett gäng Wal-Mart aktier för 60,26 EUR stycket. Aktien var ned ca 10% på grund av prognossänkning för ett par år framåt. Med köpet sänkte jag min GAV väldigt lite, men det känns som en bra nivå att komma in på. I dag kunde jag inte heller hålla mig från att öka i Fortum, ett gäng aktier köptes för 13,91 EUR styck. Där sänkte jag min GAV ett par procent, men jag är fortfarande -9%. Nu har jag väldigt ont om likvider igen. Rackarns. Lön igen om en knapp vecka i alla fall.

Försökte få in en bild här på hur mitt innehav ser ut, men man är ju helt *** värdelös när det kommer till datorer, så det blir inget.

Så här ser mitt innehav ut i procent i dagsläget i alla fall:

Spiltan Räntefond Sverige     20,9%
Fortum Oyj                            20,1%
Wal-Mart                               17,4%
Procter & Gamble                 15,9%
Fiskars Oyj                            10,1%
Investor B                               8,8%
Swedbank A                            8,5%
Industrivärden C                      7,7%
Sandvik                                    6,4%
GlaxoSmithKline                     5,1%
Likvida medel                          1,4%

Totalt värde                            217 148 kr


Mitt mål till årsskiftet på 260 000 kr lär ju inte under några omständigheter nås tyvärr. Men lika glad är jag för det... nästan :-) Men tänk om!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar