På väg...

På väg...

torsdag 27 augusti 2015

Vad händer med börsen?

Hej och hå,

Varenda dag på börsen är det nu gigantiska rörelser på 2-5% upp och ner. Jag har suttit stilla i båten och gjort ett inköp i Procter & Gamble (PG). Det blev 20 aktier för 68,90 USD stycket. Det resulterade i att jag bara har ca 2 500 kr i likvider innan denna månads överföring, inte alls så bra. Dock kunde jag inte motstå Procter & Gamble med den prislappen. Det innebär att Procter & Gamble nu är mitt största innehav.

I september är det en födelsedag och jag har därför överfört 1000 kr mindre än vanligt till Avanza, alltså 7 650 kr. I november månad löper mitt mobilabonnemang ut och då kommer jag kunna spara 8 850 kr per månad istället då jag väljer att inte förlänga med ny mobiltelefon. Kanske att jag är wild & crazy då och tänjer mitt månadssparande till 9 000 kr per månad. Vore ju dock häftigt att snart kunna spara 10 000 kr per månad. Lite mäktigare :-)

Nu är det snart helg. Skönt!

Frugan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar