På väg...

På väg...

måndag 20 april 2015

Köp Fiskars och ny budget

Halloj,

Idag har jag köpt 100 st aktier i Fiskars för 17,61 EUR stycket. Jag diggar verksamheten med Iittala och Rörstrand. Och trädgårdsredskap från Fiskars skriker ju kvalitet :-) Utdelningen har jag missat för i år.

Image result for fiskars


Jag inser att jag slösar för mycket. Då menar jag inte på aktier :-) Jag skulle någon månad lyckas spara 50% av min inkomst. Det vore häftigt! Jag provar nu budgetverktyget "You need a budget", ska börja använda det på riktigt när lönen trillar in i slutet av månaden. Men hittills känns det bra och jag hoppas det får mig att slösa mindre på slantarna. Som vanligt är det väldigt ont om pengar på kontot så här sista veckan innan löning :-)

Tjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar