På väg...

På väg...

fredag 28 november 2014

Nya fräscha pengar!

Tjoho.

Nu har lönen kommit och 3 000 kr har överförts till boendesparande och 3 000 för aktieköp. Ganska lågt sparande den här månaden men det är med tanke på att julen är i annalkande och att jag då inte vill leva som en kyrkråtta :-)  Drygt 9 000 kr ligger nu som likvider och  det får de nog fortsätta att göra  då jag inte ser några köplägen. I familjen blir det julklappsbyte för första gången, vilket innebär att en del pengar sparas till jul. Om börsen inte rasar nu sista månaden så kommet jag nå målet på 150 000 kr sparade till 31 december 2014.  Då har jag nått båda de mål jag satt upp. Häftigt! Sedan är  det dags att fundera på vad nästa mål ska vara.  Jag har räknat lite och funderar på om ett mål på 260 000  kr till 31 december 2014 kan vara lämpligt. Då räknar jag med fortsatta insättningar på i snitt 8 000 kr per månad, utdelningar, skatteåterbäring,samt ersättning för ett uppdrag jag har sätts in för sparande. Återstår att se vilket mål jag sätter upp :-)

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar